2018. szeptember 25., kedd

Amikor viszket az allergiás bőr...




Nem vagyok orvos, nem vagyok bőrgyógyász, csak beszámolok arról, hogyan tudtam megszüntetni az allergiás-ekcémás, viszkető érzést a nyakamon...
Olykor, stresszhelyzetben kijön az ekcéma.  Ezt tudtam. Latex allergiám van, azt is tudtam. Azt nem tudtam, hogy a zsíroldókban és rovarok elleni spray-ben lévő vegyi anyagokra is allergiás vagyok. Három flakon zsíroldó kifúvása a grillsütőre nem segített :) Az egész nyakam beduzzadt, bevörösödött és viszketett. A bőrgyógyásztól kapott szteroios krémtől mégpirosabb lett az érintett bőrfülelet, a Fenistil semmit sem hatott, ittam calcium-magnéziumos vizet - semmi, a Sudocrem a fehér sűrűsége miatt enyhén halványított a pirosságon, de a helyzet nem javult... Ami segített, hogy eltávolodtam a vegyszeres helyszíntől jóóóó messzire. Csakhát a nyak bőre attól nem jött azonnal rendbe.

Ha már a bőrgyógyász nem tudott segíteni, a gyógyszertárban beszereztem minden kapható érzékeny és allergiás bőrre való nyugtató gél, kenőcsöt, lemosót, stb. Merthogy mosdani és arcot krémezni is szerettem volna, de rettegtem bármit is rátenni, hiszen a pirosodás terjedt  szám és szemem felé.
Eéső körben a La Roche Posay Toleriane, érzékeny és ekcémás bőrre való termékeit vettem meg. Semmi.
Második körben az Eucerin Érzékeny Bőr termékcsalád következett. Semmi.
Harmadik és egyben utolsó körben az Uriage krémek jöttek. Semmi.

A termékek, amik sajnos nem segítettek :(


Ez azért elkeserítő. Az ember gyógyszertárba megy (bőrdoki után), nem talál semmi használhatót, de egy vagyont ott hagy...
Elkeseredésemben bementem a kozmetikámba, és elővettem az Aquatherm kezelésekhez használt termékeimet, és abból kiválasztottam a  Skeyndor Re-balancing Gentle Creamet. Kissé félve kentem fel, hiszen azért nem bőrgyógyász írta fel, nem gyógyszertárban vettem, de már amikor felkentem, éreztem, hogy hűl a bőröm és végre-végre! megszűnni éreztem a viszketést.
Megdöbbentem és egyben örültem is! Három napon át a Skeyndor hidratálós kamillás arclemosójával és tonikjával tudtam csak tisztítani a bőröm, és a fent említett krémmel kenegettem, naponta legalább hatszor, mert az allergia és az ekcéma igen csak meg tudja öregíteni a kiszáradás és duzzanat miatt a bőrt...
A nyakamon maradt ugyan egy rakás gyógyszertári termék, de legalább boldog vagyok, hogy a kezeléseimhez jól választottam termékcsaládot!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése