2017. november 19., vasárnap

A jó öreg ugrálókötél...






A héten nekiálltam a (régóta halogatott) garázstakarításnak és a polcok rendezése során rátaláltam a jó pár évvel ezzelőtt vásárolt ugrálókötélre! Nagyon megörültem és meg is fogadtam, hogy az aznapi edzésembe már bele is fogom tenni!
Mit mondjak, meglepődtem, hogy nagyon gyorsan kifáradtam, pedig rendszeresen edzem :) Bevezetésnek azt csináltam, hogy 20-szor ugráltam a kötéllel, majd guggoltam 20-at, majd utána újra kötél, stb. Másnap már 50-esével tudtam növelni a mennyiséget. De van hova fejlődni. Mindenesetre színesíti az edzéseimet!

Ami jó benne, hogy nem helyhez kötött - bárhol vagyunk, bárhova utazunk, tudunk kötelezni, hiszen egy táskában, bőröndben is csak nagyon kicsi helyet foglal el. A szabadban és zárt térben ugyanúgy használható. Ráadásul nagyon olcsó is az összes többi sporteszközhöz képest. Ha kemény talajon végezzük, húzzunk sportcipőt, de szőnyegen, füvön, homokon mezítláb is csinálhatjuk. Fontos még, hogy ugrálás közben előre nézzünk, hogy a hátunk egyenes maradjon.

Nyilván nem elegendő csupán 50-szer ugrálni (bár jobb, mint a semmi), de ha 30 percig kötelezünk, elégethetünk 300 kalóriát!!! Azt is olvastam egy sport oldalon, hogy 10 perc ugrálókötelezés 30 perc kocogásnak felel meg (viszont sokkal kíméletesebb a futásnál!!!). Ez jó hír azokra a napokra, amikor tényleg nagyon kevés időnk van mozogni, mert tele a naptárunk!

Az ugrálókötelezés átmozgatja az egész testünket, persze fontos az időintervallum és az intenzitás is, de tegyük fel, harminc percig így edzünk: terhelést kap a vádli, a combhajlító és combfeszítő izom, a hasizom és egy kicsit a vállizom elülső rostja is.

Az interneten számos oldalon találhatunk konkrét edzéstervet is az ugrálókötélre!  (pl. http://www.futas.net/gyogytorna/ugralokotelezes/ugralokotelezes-ugralokotel-edzesterv.php)
De eleinte bemelegítésre is használhatjuk egy komolyabb edzés, súlyzózás előtt is.

A végén ne felejtsük el az izmokat lenyújatni!!! Jó ugrálást!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése