2018. január 24., szerda

Diétás, "alakvédő" kenyér :)




Nagyon régen sütöttem kenyeret, viszont van itthon kacsazsír és azt kenyérre kenve jó enni, paradicsommal és hagymával, ezért hát nekiálltam tegnap éjjel kenyeret sütni :)
Állagra és ízre is nagyon jó lett! Az 5 gr földimandula és a 10 gr zöldbanánliszt helyett 15 gr mandulaliszt is mehet, de nekem az nem volt itthon...

Hozzávalók:

  • 3 egész tojás
  • 100 gr nagyon sűrű kókusztejszín
  • 1 kiskanál só (én csapott kiskanállal tettem, de az sztem nem volt elég...)
  • csapott kiskanál szódabikarbóna
  • fél kiskanál almaecet
  • 55 gr szezámmagliszt
  • 50 gr nyílgyökérliszt
  • 5 gr földimandula liszt
  • 10 gr zöldbanánliszt

A sütőt 190 fokra előmelegítjük.
A kókusztejszínt, tojásokat, sót, szódabikarbónát és az almaecetet nagyon alaposan kikeverjük, amíg a kókusztejszín-csomók el nem tűnnek és egységessé nem válik a krém. Akkor hozzáadjuk a lisztféléket és szintén csomómentesre keverjük. Gyakorlatilag egy sűrű krémet kapunk.
Én szilikonos őzgerincformába öntöttem a tésztát, majd 30 percig sütöttem. Szépen megemelkedett, átsült, de Gabesz szerint hagyhattam volna még benn, hogy megpiruljon a tészta, de féltem, hogy kiszárad, így inkább kivettem.
Kacsazsírral is és vajjal is nagyon finom!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése