2018. január 20., szombat

Futóversenyre készülök 25. nap




Huh, beneveztem a 33. Telekom Vivicitta 10 km-es versenyére, április 15.-ére!!! Nagyon izgulok, leginkább azért, mert el sem tudom képzelni, milyen lesz és le tudom e majd futni úgy, ahogyan azt én elképzeltem :) 
Az alábbiakra kell odafigyelni egy 10 km-es futóversenyre való felkészülés során:

1. LEGYEN EGY EDZÉSTERVED 

Sokkal hatékonyabb és átláthatóbb egy felkészülés, ha terv alapján haladunk és kisebb a valószínűsége annak, hogy feladjuk az egészet még a felkészülés során. A kipipált napok számának növekedésével javul az edzettségünk, teherbírásunk és ez egyre nagyobb önbizalommal fog eltölteni bennünket.

2. FONTOS A FOKOZATOSSÁG

Különösen így 40 felett én már nagyon odafigyelek a bemelegítésre és a nyújtásra is, illetve, ha valami oknál fogva csak 3-4 nap kimarad a futásból, azonnal visszaveszem a terhelést és ismét fokozatosan veszem fel a ritmust. Ez részben megóv a sérüléstől, másrészt pedig a hirtelen teljesítmény csökkenés nem fogja elvenni a kedvem: mindig mindenre időt adok a testemnek.

3. LEGYEN AZ EDZÉSED VÁLTOZATOS

Én a futás mellett például biciklizem, erősítő tornát végzek, ellipszisezem és terepen is sétálok.

4. FOGADD EL, HOGY NEM MINDEN EDZÉS LESZ KELLEMES

Az nagyon bevált nálam, hogy nem hagyom magamnak időt a gondolkodásra: akár van kedvem, akár nincs, felveszem a sportcipőt, amint van egy szabad órám és csinálom - bármit, csak mozogjak. :)

5. JUTALMAZD MEG MAGAD

Na nem sütivel :) Azt olvastam, hogy a jutalmazás lehet egy sportkütyü, vagy bármi, ami sporttal kapcsolatos. Nekem igazából a legnagyobb jutalom, hogy az, ha a  rendszeres mozgás következtében elégedett vagyok )önkagamhoz képest) a tükörben látottakkal.

6. TARTSD A KAPCSOLATOT MÁS FUTÓKKAL

Háááát, ez nekem nem megy :) S nem azért, mert zárkózott lennék! Senki sem készül futóversenyre a környezetemben... Sajnos...

7. BEMELEGÍTÉS, NYÚJTÁS! SOSE HAGYD KI!

8. ERŐSÍTS!

Nagyon fontos a törzsizomzat erősítése, amihez nagyon jó videók vannak fenn a Youtube-on, jó kis gyakorlatok végezhetők TRX-en és az egyensúly-javító gyakorlatok is nagyon fontossá válnak!
9. TESZTELD AZ ÉTKEZÉSEDEt 
E téren elég sokat megteszek - nem fogyasztok tejterméket, nem fogyasztok gabonaféléket, fehér cukrot és feldolgozott élelmiszert sem... Sok zöldséget és gyümölcsöt eszem, és igyekszem változatosan főzni (receptek ITT)
10. CSAK MAGADDAL VERSENYEZZ!
Engem soha sem érdekelt, ki milyen gyorsan, hány perc alatt fut le egy adott távot... Részben, mert mindenkinek más adottságai vannak, mindenki különböző időt tud szánni a felkészülésre, mindenki mindig más lelki és fizikai állapotban van... Azt gondolom nincs értelme méricskélni, összehasonlítgatani, mert az csak frusztrációt vált ki. Nekem a legfontosabb, hogy élvezzem a mozgást és mindig az erőnlétemhez és hangulatomhoz illesszem az aktuális edzést mértékét.
Ma 60 perces erősítő edzést tartottam sok kitöréssel, guggolással, plankkel, egyensúly-, kar- és hasizom gyakorlattal. Utána még 30 percet bicikliztem, majd smr hengerrel lenyújtottam az izmokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése