2016. szeptember 22., csütörtök

A szódabikarbóna dícsérete




Amikor önálló életünket elkezdtük itt Pesten, anyukám sok-sok hasznos tanáccsal ellátott, de volt egy dolog, amit túl sokat hajtogatott nekem és, amitől égnek állt a hajam:

  • hogy tegyek a mosógépbe a ruhák közé szódabikarbónát, 
  • ha fogat mosok, tegyek a fogkrémre szódabikarbónát, 
  • áztassam a lábam időnként szódabikarbónás vízbe... 
Csak azért sem csináltam. Aztán teltek az évek, és egyre több helyen olvastam és hallottam a szódabikarbóna jó tulajdonságairól és azon kaptam minden tippet kipróbáltam ezzel a porral kapcsolatban és igen... anyunak igaza volt...

Hát akkor lássuk sorban, mi mindenre használhatjuk az otthoni kozmetikánkban:
  • nem csupán fehéríti a fogakat, de kiváló fogkőeltávolító és baktérium ölő. Én egyszerűen a tenyerembe szórok egy kis szódabikarbónát és abba mártom bele a fogrémes fogkefémet.

  • remek szárító és fertőtlenítő hatással bír, így a pattanások ellen is nagyszerű fegyver - ami nálam bevált: egy evőkanál szódabikarbónához óvatosan annyi langyos vizet adagoljunk, hogy egy kenhető masszát kapjunk és azt kenjük fel az arcra vagy a problémás területre és hagyjuk fenn 10-15 percig, majd bő vízzel mossuk le és alaposan hidratáljuk!

  • méz+szódabikarbóna hámlasztó, ránctalanító pakolás: 4 ek szódabikarbóna+1ek méz+1vagy2 ek víz - igazából annyi, hogy egy sűrű, de még kenhető masszát kapjunk. A letisztított arcra vigyük fel és 10-15 percig hagyjuk fenn, majd langyos vízzel mossuk le és hidratálás után gyönyörködjünk :) Hamarosan elkészítem a masszát fotóval és felteszem (nem lesz művész fotó...)

  • Zsíros, korpás hajra is jó megoldás: egy üveg meleg vízbe tegyünk egy evőkanál szódabikarbónát és azzal öblítsük át a kifésült hajat. Pár percet várjunk és utána vízzel öblítsük.

  • Májfolt elleni pakolás - én ezt most kezdtem el használni, minden hétvégén a homlokomon lévő májfolt ellen: 2 ek szódabikarbóna+fél citrom leve+víz. A keveréket negyed órán át hagyjuk a bőrön majd langyos vízzel mossuk le. Utána kötelező a fényvédő krém, amennyiben kimegyünk a fényre!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése