2016. szeptember 28., szerda

Vajat-a-kávénkba őrület?!?




És kipróbáltam :):):)  Na nem vajjal, hanem kókuszolajjal... Elismerem, hogy csupán egyszer ittam, nem kísérleteztem napokig, hogy érezzem a változást. Állítólag három dolgot vált ki, szinte azonnal:
-megnöveli az energiát,
-felturbózza az immunrendszert és
-felgyorsítja az anyagcserét.
Az utóbbit tapasztaltam meg - hasmenésem lett. :):):)

Mivel ma reggel ismételten ráfutottam egy ilyen cikkre, gondoltam most már egy kicsit beleásom magam a témába. A kávéról persze tudjuk, hogy élénkít, és hogy nagyon sokan  - amellett, hogy reggeli rituálénak számít már - azért is isszuk, hogy "magunkhoz térjünk". Ha kókuszolajat adunk hozzá, egy igazi energia bombát alkotunk, merthogy a kókuszzsírban lévő közepes hosszúságú zsírsavak nagyon gyorsan felszívódnak és átalakulnak energiává -  nem raktározódik a szervezetben zsírként.
A fogyásra is nagyszerűen hat, mert a kókuszzsír mint már fentebb is írtam felgyorsítja az anyagcserét. Egy 2009-es amerikai tanulmány ezt az állítást vizsgálatokkal bizonyította. 40 önkéntesen jelentkező 20-40 év közötti nővel bonyolították le a kísérletet: 12 héten át fogyasztottak 30 ml kókuszzsírt. A három hónap letelte után jelentős súlycsökkenés volt tapasztalható - anélkül, hogy étrendjükön változtattak volna, a derék körmérete is kisebb lett, ráadásul a "jó" HDL koleszterin értéke is megnövekedett.
A kókuszolajban található zsírsavak 50%-a laurinsav, amely antibakteriális tulajdonsággal rendelkezik - immunerősítő hatása is van, A laurinsav egyébként az anyatejben található meg nagy mennyiségben - 3,5%, ugyanakkor a kókuszzsírban ez 43%!!!

Most gyorsan készítek egy csészével - részben a fotó kedvéért, részben hogy felturbózzam magam a nap elején :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése