2016. szeptember 16., péntek

Kókuszolaj


Az értékes kókuszolaj


Azért szeretnék a kókuszolajról írni, mert saját bőrömön tapasztaltam, hogy tényleg nagyon jót tesz a hajnak is és a bőrnek is. Egy évvel ezelőtt kezdtem használni, vettem több féle gyártótól, de ami a legjobban bejött az a Szafi féle Prémium extra szűz VCO kókuszolaj. (Sokáig el sem tudtam képzelni, mi lehet az a VCO felirat, amígnem most utánaolvastam és láss csodát, nagyon bonyolult volt a megoldás: Virgin Coconut Oil :):):):):):)

Hajmosás előtt bedörzsölöm a fejbőröm és a hajvégeket is, ha van rá mód folpackkal befedem és minimum fél óráig rajta hagyom, de ha lehet órákon át, majd hagyományosan megmosom. Fényesebb és erősebb lesz a haj. Ha száraz, sérült a haj, adjunk a kókuszolajhoz egy tojást és a kettőt együtt tegyük fel, minimum egy órára.

Ezzel szoktam a sminket is lemosni: Benedvesítem a kezem, öntök bele kókuszolajat, majd mosdó mozdulatokkal átsímítom az arcom. Pár percig rajta hagyom, majd nedves vattakoronggal letörlöm. Ezt mégegyszer megismétlem, hogy nem maradjon semmi szennyeződés vagy festék a bőrömön. Ilyenkor a szempillákon is átmegyek, gyönyörűen leszedi a festéket.

Néha nem is az éjszakai krémet kenem fel az arcomra, hanem csak kókuszolajjal átkenem, és úgy megyek aludni, Nagyon szép telt és fényes lesz reggelre a bőr.

Testápolóként is használom, de vékonyan kell kenni és hagyni kell némi időt, hogy felszívódjon, különben nyomot hagyhat a ruhán... Szerintem este, tusolás után a legtutibb alkalmazni.

Szemkörnyékre javasolt 50g lágy kókuszolajat 1 teáskanál E vitaminnal elkeverni (gyógyszertárban megvásárolható)

Hogy mitől ennyire jó a kókuszolaj? Utánajártam :)

Magát a kókuszolajat kókuszdióból nyerik, de sajnos nem minden formája egészséges, főleg ha kémiai behatások érik. Nekünk a hajunkra és a bőrünkre a szűz kókuszolaj a legmegfelelőbb. Azért szűz, mert hidegen sajtolják a kókuszpálma magjának szárított beléből és tartalmaz minden jót, amit csak növény adhat. Minthogy nincs kitéve hőhatásnak és kémiai hatás sem éri, teljesen természetes és egészséges. Az illata nem tömény, mint ahogyan attól sokan tartanak.
24 fokon folyékonnyá válik, ha hidegebb van, akkor megdermed, és úgy néz ki, mint a disznózsír :), de a kezünk hőjétől azonnal feloldódik és könnyedén szét tudjuk oszlatni a bőrön.
Rengeteg antioxidánst tartalmaz, így regenerálja a bőr sejtjeit és puhává teszi a bőrfelszínt. A telített zsírok pedig belülről hidratálják a száraz bőrt és nem engedik, hogy kiszáradjon.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése