2016. szeptember 23., péntek

Citromos vizet!




Egy újságban olvastam nemrégiben, hogy nagyon jót tesz a szervezetnek, ha reggel éhgyomorra egy langyos pohár citromlét iszunk...  Gondoltam, ártani nem árt, ha kipróbálom. Két dolgot vettem észre magamon, bár több jótékony hatása is van: az egyik hogy a reggel hatkor elfogyasztott kellemes illatú ital friss bombaként hat rám és bár semmit sem változtattam étrendemen sem minőségben, sem mennyiségben, fogytam... Nagyon fontos, hogy csak frissen facsart citromból készítsük az italt, ne pedig üvegben vásárolható citrompótlóból, alaposan meg kell mosni, édesítés nélkül igyuk és amennyiben több pohárral fogyasztunk belőle, akkor szívószállal tegyük azt, hogy óvjuk fogainkat.
Utánaolvastam a neten, mi mindenre jó a citromlé:

  • lúgosítja a szervezetet,
  • immunerősítő és fertőzésgátló,
  • csökkenti az éhségérzetet,
  • tisztítja a májat és a vesét (vízhajtó),
  • vértisztító hatása is van,
  • kitűnő kalcium, magnézium és kálium forrás,
  • jót tesz az ízületeknek,
  • gyulladáscsökkentő hatású, enyhíti a megfázás tüneteit,
  • napi egy citrom, akár 10%-kal is csökkenti a vérnyomást,
  • a benne lévő C vitamin fiatalítja a bőrt,
  • segít a vesekő, epekő és kálciumlerakódások feloldásában,
  • enyhíti a fogfájást és az ínygyulladás okozta panaszokat,
  • antioxidénsban gazdag, 
  • segít szabályozni a bélműködést
(Forrás: www.frisss.hu)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése