2016. szeptember 14., szerda

Mikrodermabrázió


Mikrodermabrázió




Elmondhatatlanul várom a hűvösebb, borús időjárást, hogy végre elkezdhessem a már emlegetett aha savas, valamint a mikrodermabráziós kezeléseket az arcomon... Tudom, hogy sokan mindkettőt elvégeztetik magukon akár a nyár közepén is, de én még 50 faktoros védelem mellett sem merem. Azért sem, mert már van májfolt az arcomon, a helyzeten csak durván rontanék. Azt azért beismerem, hogy annak ellenére, hogy kozmetikus vagyok, én sem fértem a bőrömbe. Türelmetlen voltam, és a nyaraláson, látva, hogy sötétedtek a foltok a homlokomon, esténként citrommal nekiestem és dörzsöltem... már közben tudtam, hogy nagyon nem kellene, de a hiúság... Másnap azután nem győztem takargatni a homlokom az erős nap elől, folyamatosan naptejjel kenegettem... El sem hiszem, hogy képes voltam ilyesmire... De, most már eljön lassan az én időm :)

Októbertől március elejéig kell használni az időt a kúraszerű mikrodermabráziós és a gyümölcssavas kezelésekre. Hattól tíz kezelés javasolt, heti egy alkalommal mindkét eljárás esetében. Szomorúan tapasztalom, hogy anyagi megfontolásból mindkét kezelést javasolják még nyáron is... A helyzet az, hogy a bőr nem felejt... és elég egyszer, erős napsütésbe úgy kimenni hosszabb időre, hogy annak már látható nyomai lesznek idővel. Megéri? Szerintem jobb óvatosnak lenni és télre hagyni ezeket a kezeléseket. A téltől és hidegtől függetlenül persze fényvédelemre ilyenkor is szükség van, hiszen az UV sugárzás télen sem szünetel. :)

Mi a mikrodermabráziós kezelés lényege?
A kezelés során tulajdonképpen mechanikai úton koptatjuk a bőrt, ezáltal eltávolítjuk az elhalt hámsejteket. Maga az eljárás vákuum-elv alapján működik. A kezelőfejet a bőrhöz érintve vákuum keletkezik, és a szemcsék fájdalommentesen leradírozzák a bőrt, aminek hatására a bőr szinte fellélegzik, megújul és újabb sejtek képződnek. Az sem mellékes, hogy a kezelést követően felvitt hatóanyagok sokkal hatékonyabban szívódnak fel.
Két fajta mikrodermabráziós kezelés létezik: az egyik a gyémántfejes, másik a kristályos.
A gyémántfejesnél egy steril gyémántfej játssza a főszerepet, az koptatja a bőrt, hatását a vákuum még erősíti és ezáltal érjük el a kívánt hatást. A hámlasztás akkor megy végbe, amikor a gyémántszemcséket tartalmazó fejet a vákuum odaszívja a bőrhöz, majd a kezelőfejet a megadott irányokba mozgatva a kozmetikus a gyémántszemcsék segítségével ledörzsöli az elhalt hámréteget. A vákuum az elhalt sejteket leszívja a bőr felszínéről.
A kristályos esetében a kezelőfejből érkező alumínium-oxid kristályok végzik a koptatást, s ezeket a kristályokat vákuum vissza is szívja a csőbe.

Hatásukat tekintve nincs túl nagy különbség a kettő között, és mindkettőről elmondható, hogy:

  • fájdalommentes
  • irányított és egyenletes a hámlasztás
  • különböző erősségi fokozaton lehet velük dolgozni
  • tiszta, fertőzéstől mentes
  • a test bármely részén alkalmazható
  • nincs vegyi behatás

A következő bőrproblémákra alkalmazható:
  • akné
  • aknés hegek
  • öregedési foltok
  • finom vonalak és ráncok
  • egyenetlen bőrtextúra
  • tág pórusok 
  • striák
  • pigmentfoltok
Én személy szerint a gyémántfejes mikrodermabráziós kezelést jobban szeretem, mert nem megy a szemembe a kristály, és nem is marad hátra a bőrömön sok kristályszemcse, aminek eltávolítása a koptatás végeztével nem egy kellemes érzés, mert az egyébként is érzékeny bőrt tovább kapargatja... De ez ízlés dolga.
Nagyon meglepő volt számomra, milyen sokan tartanak a mikrodermabráziós kezeléstől! Na, nem a fájdalom miatt, hanem a kezelés utáni időszak okozott nekik kellemetlenséget - azt mondták csúnyább, ráncosabb lett a bőrük a kezelés után!!! Igen, valóban könnyebben kiszárad a bőr, elvégre vékonyítottuk is, eltávolítottuk a felső elhalt hámréteget, a bőr egy időre védtelenebb, de amennyiben otthon 'utókezeljük', a bőrünk csak szebb lesz. Nagyon fontos a kezelést követő egy hétben a nagyon intenzív hidratálás. Hideg időben, a kint töltött időre táplálóbb, zsírosabb krémmel bekenni bőrünket, a lakásban viszont sűrűn kell a hidratáló arckrémünket használni és nagyon sok folyadékot fogyasztani!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése